Ultimele subiecte
» topic de ... SALUTScris de Tania Vin Oct 30, 2015 6:28 pm
» Dedicatii pentru cei dragi si nu numai ...
Scris de hotsexyro Vin Mar 02, 2012 10:44 am
» Astazi, intr-o cugetare ....
Scris de hotsexyro Mier Feb 29, 2012 2:41 pm
» LA MULTI ANI,MENA!
Scris de hotsexyro Mar Feb 14, 2012 8:13 am
» LA MULTI ANI,motzul meu preferat!
Scris de hotsexyro Dum Feb 12, 2012 7:10 am
» Micul Print sau... despre iubire....
Scris de hotsexyro Sam Feb 04, 2012 9:00 am
» Micul fotograf:)
Scris de hotsexyro Mier Ian 04, 2012 2:49 pm
» Azi, intr-o melodie .....
Scris de hotsexyro Lun Dec 26, 2011 4:35 pm
» Despre Dor!
Scris de hotsexyro Joi Dec 15, 2011 7:00 am
» sectiunea BANCURI
Scris de hotsexyro Sam Dec 03, 2011 10:55 am
» Mesajul din sticla
Scris de hotsexyro Mier Noi 30, 2011 7:53 am
» Poftiti cu incredere (remix) :))
Scris de nicknistor Lun Noi 28, 2011 9:30 pm
» Care credeti ca este realitatea..?
Scris de Seshat Dum Oct 23, 2011 1:33 am
» Visele de la pachet...
Scris de hotsexyro Sam Oct 22, 2011 5:09 pm
» LA MULTI ANI,draga ANDRA!
Scris de hotsexyro Lun Oct 10, 2011 11:47 am
» Gradini si parcuri
Scris de hotsexyro Lun Sept 05, 2011 2:46 pm
» Surasul interior
Scris de hotsexyro Lun Sept 05, 2011 2:29 pm
» Amintiri de vacanta
Scris de hotsexyro Lun Sept 05, 2011 2:26 pm
» Vesti bune :)
Scris de hotsexyro Sam Aug 27, 2011 8:48 am
» Despre femei
Scris de hotsexyro Mar Mai 10, 2011 12:30 pm
Top postatori
Only (19411) | ||||
enola_gay (12892) | ||||
quanchi (12068) | ||||
hotsexyro (11940) | ||||
vlavi (9100) | ||||
Mena (7546) | ||||
CROCODILU' (5056) | ||||
TAVIC (5001) | ||||
Tania (4875) | ||||
fabienne05 (4363) |
Horoscop
Ceas
despre Pictura ...
+4
Andi
enola_gay
Only
richelieu
8 participanți
Pagina 2 din 2
Pagina 2 din 2 • 1, 2
Re: despre Pictura ...
Paradoxal sau nu, viscolul de afara m-a facut sa ma gandesc la....petale si culori, izbucnind ample, biruind albul din jur....
Mi-am amintit astfel de cel care a fost denumit "poetul plastic al florilor", STEFAN LUCHIAN, avand studii facute la Paris (academia Julien) si influentat de curentul impresionist care atunci, la sfarsit de secol XIX, era in plina expansiune....insa cu care soarta a fost mai mult decat nedreapta....În 1900 participă cu două pasteluri la "Expoziţia Universală" de la Paris. În acelaşi an apar primele manifestări ale unei afecţiuni ale măduvei spinării, maladie cunoscută sub numele de Scleroză Multiplă, care, după ameliorări trecătoare alternând cu noi agravări, îl lasă infirm pentru tot restul vieţii. Luchian începuse să picteze flori mai dinainte, dar abia din 1908 el îşi concentrează în această direcţie toată energia creatoare, toată pasiunea pentru natură, toată dragostea pentru viaţă şi pentru frumos. Iată de ce "florile" lui Luchian au acea intensitate aproape dramatică a sentimentului, acea lumină interioară, acea simplitate gravă care fac din multe dintre ele - este de ajuns să menţionăm Anemonele - adevărate capodopere.
Luchian a murit la 28 iunie. Către sfârşitul vieţii nu mai putea ţine penelul cu degetele paralizate. Punea pe cineva să i-l lege de încheietura mâinii. Astfel sfârşea, în flacăra unei inepuizabile pasiuni pentru arta sa, viaţa unui pictor.
Mi-am amintit astfel de cel care a fost denumit "poetul plastic al florilor", STEFAN LUCHIAN, avand studii facute la Paris (academia Julien) si influentat de curentul impresionist care atunci, la sfarsit de secol XIX, era in plina expansiune....insa cu care soarta a fost mai mult decat nedreapta....În 1900 participă cu două pasteluri la "Expoziţia Universală" de la Paris. În acelaşi an apar primele manifestări ale unei afecţiuni ale măduvei spinării, maladie cunoscută sub numele de Scleroză Multiplă, care, după ameliorări trecătoare alternând cu noi agravări, îl lasă infirm pentru tot restul vieţii. Luchian începuse să picteze flori mai dinainte, dar abia din 1908 el îşi concentrează în această direcţie toată energia creatoare, toată pasiunea pentru natură, toată dragostea pentru viaţă şi pentru frumos. Iată de ce "florile" lui Luchian au acea intensitate aproape dramatică a sentimentului, acea lumină interioară, acea simplitate gravă care fac din multe dintre ele - este de ajuns să menţionăm Anemonele - adevărate capodopere.
Luchian a murit la 28 iunie. Către sfârşitul vieţii nu mai putea ţine penelul cu degetele paralizate. Punea pe cineva să i-l lege de încheietura mâinii. Astfel sfârşea, în flacăra unei inepuizabile pasiuni pentru arta sa, viaţa unui pictor.
Only- Clopotei
- Sex :
Numar mesaje : 19411
Puncte : 15888
Reputatie : 157
Localizare : his heart Varsta : 50
Data nasterii : 07/11/1973
Re: despre Pictura ...
am citit cu interes ce s-a postat in topicul asta, trebuie sa recunosc ... si am observat multa inclinatie catre impresionism si mai ales, expresionism, ici colo un crampei de renastere si putin baroc sau rococo.... nimic rau in asta, dar, dupa umila mea parere, in special expresionismul a aparut pe principiul "un nebun arunca o piatra si 10 intelepti o cauta" ... prea mult non-figurativ si prea putina rigurozitate ....
personal, prefer sa merg putin mai mult inapoi in timp si sa aduc un elogiu maestrilor luminii si umbrei, initiatorii clar-obscurului - Caravaggio si Rembrandt - a caror opera a influentat fundamental directia de dezvoltare a picturii universale . Plecand din Renastere cu lectia invatata, au adus ceva extraordinar cu care au imbracat anatomia indelung studiata: dramatismul exprimat prin efectul de lumina focalizata, care forteaza ochiul sa priveasca in miezul lucrurilor, sa prinda esenta si sa nu se lase furat de detaliile mai putin semnificative, cu rol decorativ...
e o tehnica folosita cu succes si in ziua de azi, preluata de arta teatrala si vizuala, atunci cand exista o scenografie minimalista...
iau ca prim exemplu Judith taind capul lui Holofern (Caravaggio)
observand jocul luminii si umbrelor, privirea imi e atrasa instantaneu de ceea ce e important in scena respectiva: umarul si bratul contorsionat al lui Holofern, expresia de groaza si durere de pe chipul acestuia, reliefata pe jumatate din fata, cealalta fiind lasata in penumbra, albeata asternutului in contrast cu rosul sangelui, bratele si pieptul Judithei care dau impresia de nevinovatie, contrastand puternic cu chipul ei pe care se citeste clar incruntarea si determinarea gestului .... restul e lasat in umbra, uneori aproape sugerat, inclusiv batranul servitor care asteapta cu panza in maini sa infasoare capul taiat.... au fost de ajuns cateva puncte de interes expuse in lumina pentru a exprima o intreaga drama.... si totul construit pe baza unui desen riguros perfectionat in ani de studiu ....
(app, stiati ca marea majoritate a pictorilor din renasterea tarzie aveau obiceiul sa-si deseneze intai personajele nude in lucrari si abia apoi sa le imbrace? si asta ca sa poata construi corect faldurile si cutele acoperamantului.... asta da, nebunie!)
si trecand la Rembrandt, o sa iau ca exemplu Ospatul lui Balthazar...
acelasi dramatism, dar perfectionat printr-un altfel de tusa, mai viguroasa, si o tehnica a culorii mai speciala decat la Caravaggio.... lumina este mult mai bogata, usor difuza, ca si cum ar vrea sa exprime stralucirea opulenta a aurului, iar umbra, prin comparatie, e mult mai intunecata.... contrastul dintre bogatia detaliului aflat in lumina cu cel abia sugerat, aflat in umbra sporeste exponential dramatismul lucrarii... expresiile de pe chipurile personajelor sunt foarte usor de citit si-ti raman intiparite pe retina.... punctele de interes se aliniaza intr-o diagonala clara, urcand liniar pana in punctul culminant (coltul din dreapata, sus), acolo unde mana si mesajul lui Dumnezeu reprezinta laitmotivul intregii scene ....
personal, prefer sa merg putin mai mult inapoi in timp si sa aduc un elogiu maestrilor luminii si umbrei, initiatorii clar-obscurului - Caravaggio si Rembrandt - a caror opera a influentat fundamental directia de dezvoltare a picturii universale . Plecand din Renastere cu lectia invatata, au adus ceva extraordinar cu care au imbracat anatomia indelung studiata: dramatismul exprimat prin efectul de lumina focalizata, care forteaza ochiul sa priveasca in miezul lucrurilor, sa prinda esenta si sa nu se lase furat de detaliile mai putin semnificative, cu rol decorativ...
e o tehnica folosita cu succes si in ziua de azi, preluata de arta teatrala si vizuala, atunci cand exista o scenografie minimalista...
iau ca prim exemplu Judith taind capul lui Holofern (Caravaggio)
observand jocul luminii si umbrelor, privirea imi e atrasa instantaneu de ceea ce e important in scena respectiva: umarul si bratul contorsionat al lui Holofern, expresia de groaza si durere de pe chipul acestuia, reliefata pe jumatate din fata, cealalta fiind lasata in penumbra, albeata asternutului in contrast cu rosul sangelui, bratele si pieptul Judithei care dau impresia de nevinovatie, contrastand puternic cu chipul ei pe care se citeste clar incruntarea si determinarea gestului .... restul e lasat in umbra, uneori aproape sugerat, inclusiv batranul servitor care asteapta cu panza in maini sa infasoare capul taiat.... au fost de ajuns cateva puncte de interes expuse in lumina pentru a exprima o intreaga drama.... si totul construit pe baza unui desen riguros perfectionat in ani de studiu ....
(app, stiati ca marea majoritate a pictorilor din renasterea tarzie aveau obiceiul sa-si deseneze intai personajele nude in lucrari si abia apoi sa le imbrace? si asta ca sa poata construi corect faldurile si cutele acoperamantului.... asta da, nebunie!)
si trecand la Rembrandt, o sa iau ca exemplu Ospatul lui Balthazar...
acelasi dramatism, dar perfectionat printr-un altfel de tusa, mai viguroasa, si o tehnica a culorii mai speciala decat la Caravaggio.... lumina este mult mai bogata, usor difuza, ca si cum ar vrea sa exprime stralucirea opulenta a aurului, iar umbra, prin comparatie, e mult mai intunecata.... contrastul dintre bogatia detaliului aflat in lumina cu cel abia sugerat, aflat in umbra sporeste exponential dramatismul lucrarii... expresiile de pe chipurile personajelor sunt foarte usor de citit si-ti raman intiparite pe retina.... punctele de interes se aliniaza intr-o diagonala clara, urcand liniar pana in punctul culminant (coltul din dreapata, sus), acolo unde mana si mesajul lui Dumnezeu reprezinta laitmotivul intregii scene ....
Ultima editare efectuata de catre Tania in Sam Ian 23, 2010 7:14 am, editata de 1 ori
Tania- Pompier aspirant
- Sex :
Numar mesaje : 4875
Puncte : 6030
Reputatie : 2
Localizare : Bucuresti Varsta : 49
Data nasterii : 23/06/1974
Re: despre Pictura ...
O adevarata lectie ... chiar m-am simtit putin ca si cum as fi stat intr-o banca si ascultand fascinat pledoaria profesorului ... in asemenea momente, uiti sa si iei notite! Sa mai treci, Tania ...
richelieu- Invatacel
- Sex :
Numar mesaje : 1128
Puncte : 5679
Reputatie : 0
Localizare : La caldurica ... Varsta : 57
Data nasterii : 03/06/1966
richelieu- Invatacel
- Sex :
Numar mesaje : 1128
Puncte : 5679
Reputatie : 0
Localizare : La caldurica ... Varsta : 57
Data nasterii : 03/06/1966
richelieu- Invatacel
- Sex :
Numar mesaje : 1128
Puncte : 5679
Reputatie : 0
Localizare : La caldurica ... Varsta : 57
Data nasterii : 03/06/1966
Re: despre Pictura ...
Toulouse- Lautrec
enola_gay- Miezul din dodoashca
- Sex :
Numar mesaje : 12892
Puncte : 14896
Reputatie : 39
Localizare : frfnfdfmdmk Varsta : 113
Data nasterii : 01/01/1911
Re: despre Pictura ...
Vermeer ...un pictor care m-a fascinat intotdeauna ....lucrarile sale , putine la numar , pentru ca a pictat doar 37 de panze de-a lungul vietii, au o frumusete aparte ....
"Jan Vermeer a fost la timpul său un precursor al principiilor
compoziţiilor configurative. Structura geometrică a tablourilor joacă
un rol important. Folosirea efectelor de lumină dau impresia unor scene
în aer liber, nefolosind niciodată tonuri închise în redarea umbrelor.
Mult timp ignorat, Vermeer se bucură astăzi de mare popularitate,
expoziţia retrospectivă din Haga (1995-1996) având 460.000 de vizitatori în 14 săptămâni."
"Proxeneta " si "Fata cu un cercel de perla " , sunt unele dintre cele mai cunoscute lucrari ale sale ...Forţa de expresie a acestei ultime picturi, armonia culorilor, lumina magică
corelată cu o anumită subtilitate caracteristică sculpturilor, chipul
radiant al modelului cu privire întrebătoare dovedesc măiestria
absolută a pictorului.
"Jan Vermeer a fost la timpul său un precursor al principiilor
compoziţiilor configurative. Structura geometrică a tablourilor joacă
un rol important. Folosirea efectelor de lumină dau impresia unor scene
în aer liber, nefolosind niciodată tonuri închise în redarea umbrelor.
Mult timp ignorat, Vermeer se bucură astăzi de mare popularitate,
expoziţia retrospectivă din Haga (1995-1996) având 460.000 de vizitatori în 14 săptămâni."
"Proxeneta " si "Fata cu un cercel de perla " , sunt unele dintre cele mai cunoscute lucrari ale sale ...Forţa de expresie a acestei ultime picturi, armonia culorilor, lumina magică
corelată cu o anumită subtilitate caracteristică sculpturilor, chipul
radiant al modelului cu privire întrebătoare dovedesc măiestria
absolută a pictorului.
enola_gay- Miezul din dodoashca
- Sex :
Numar mesaje : 12892
Puncte : 14896
Reputatie : 39
Localizare : frfnfdfmdmk Varsta : 113
Data nasterii : 01/01/1911
Re: despre Pictura ...
am scuturat putin de praf topicul asta si m-am gandit la o intoarcere de 180 de grade.... am tot privit spre vest dar nu trebuie sa uitam faptul ca si estul are un cuvant de spus in ceea ce priveste arta.... asa ca azi o sa facem o plimbare pana la Mama Rusie si o sa ciocanim in poarta lui Ivan Aivazovsky... dupa mine, artistul care a stiut cel mai bine sa redea pe panza toata poezia marii, ingemanata cu cerul, in toate ipostazele ei.... calma sau zbucuimata, in lumina sau intuneric, la apus sau rasarit.... a zugravit-o mereu ca pe o amanta adorata careia ii accepti si chiar ii iubesti toate toanele...
fantastice jocuri de lumini si umbre, transluciditatea apei redata in cele mai neasteptate moduri, povesti tesute din insasi chimia ei originara, forta si dramatism duse la extrem si fortarea privitorului de a gasi sensuri ascunse in fiecare unduire a valurilor.... marea, in toata splendoarea ei ... vestul n-a putut niciodata sa "cante" marea in felul asta, s-o vada prin ochii rusului patimas, s-o simta cu toata fiinta .... poate cu exceptia lui William Turner...
fantastice jocuri de lumini si umbre, transluciditatea apei redata in cele mai neasteptate moduri, povesti tesute din insasi chimia ei originara, forta si dramatism duse la extrem si fortarea privitorului de a gasi sensuri ascunse in fiecare unduire a valurilor.... marea, in toata splendoarea ei ... vestul n-a putut niciodata sa "cante" marea in felul asta, s-o vada prin ochii rusului patimas, s-o simta cu toata fiinta .... poate cu exceptia lui William Turner...
Ultima editare efectuata de catre Tania in Vin Mai 14, 2010 8:57 am, editata de 2 ori
Tania- Pompier aspirant
- Sex :
Numar mesaje : 4875
Puncte : 6030
Reputatie : 2
Localizare : Bucuresti Varsta : 49
Data nasterii : 23/06/1974
Re: despre Pictura ...
si inca o oprire pe ziua de azi: Ilia Repin ... "pictorul de suflete", artistul care a stiut sa scoata la lumina tenebrele umane, cel care a stiut sa redea cu atata acuratete fizionomiile cele mai diverse, sa zugraveasca aproape teatral pe chipurile personajelor toata drama si zbuciumul din sufletele lor... e de ajuns sa le privesti ochii, uneori, ca sa descoperi in ei un intreg univers uman ....
si mai ales "procesiune religioasa"
imi pare rau ca n-am gasit inca un detaliu ca sa vedeti mai bine ce vreau sa spun, dar am sa scanez acasa si o sa va arat cat de fantastic de vii sunt toate trairile acestor personaje
si mai ales "procesiune religioasa"
imi pare rau ca n-am gasit inca un detaliu ca sa vedeti mai bine ce vreau sa spun, dar am sa scanez acasa si o sa va arat cat de fantastic de vii sunt toate trairile acestor personaje
Tania- Pompier aspirant
- Sex :
Numar mesaje : 4875
Puncte : 6030
Reputatie : 2
Localizare : Bucuresti Varsta : 49
Data nasterii : 23/06/1974
Pagina 2 din 2 • 1, 2
Pagina 2 din 2
Permisiunile acestui forum:
Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
|
|